Sunday, August 3, 2008

Warhammer 40,000 on Playstation Portable...

WARHAMMER 40,000 : SQUAD COMMAND


Aku mempunyai banyak masa hari ni (walaupun kerja ofis melambak-lambak tak buat lagi) untuk menghabiskan 1 misi dalam game ni. Aku dah menang misi ke-14 (dalam percubaan kali ke-4). Sekarang memasuki misi ke-15. Dalam keghairahan bermain, bateri PSP pun kong. Keji!!!


Ok, sedikit review mengenai game ini. Bagi mereka yang meminati game berunsur pembunuhan secara beramai-ramai tapi ikut turn masing-masing dan bila habis Action Point terus terpaku tak dapat buat apa-apa walaupun berada depan musuh, the this game is for you.

Secara amnya, game ini memerlukan anda membuat appreciation sendiri terhadap situasi yang berlaku. Anda perlu memasang strategi sendiri, disamping memilih jenis senjata yang perlu digunakan bergantung kepada situasi semasa dan jenis askar dan kenderaan yang dibekalkan. Setiap misi, anda hanya dibekalkan dengan 6 unit (sama ada askar atau kenderaan). Tahap kesukaran juga berubah-ubah mengikut misi dan bukannya sama pada setiap misi.

Anda boleh memilih untuk bermain sendiri atau beramai-ramai (multiplayer) subject to availability of games to both party. Tapi aku tak pernah la main multiplayer mode sebab takde saper yang nak main ngan aku (walaupun aku ada 2 PSP...wah, riak!!!).

Beberapa screenshot disertakan untuk penilaian anda :

Anda boleh melawati laman web syarikat yang mencipta game ini di http://www.thq.com/ dimana banyak lagi game lain yang boleh anda dapati di sana. Anda juga boleh melawat laman web rasmi game ini di http://www.squadcommandgame.com/.

Penilaian aku mengenai game ini ialah 4 bintang dari 5 bintang. Hmm...mungkin sebab aku bekas askar dan suka game ala-ala bunuh-membunuh macam ni. Wakakakaka...

For those who like to kill their time, then this game is for you. Happy killing!!!!

2 comments:

Anonymous said...

apalah kau ni gambit,kije is kije.jgn byk main lo...aku takpelah mmg tmpt kije sng@tmpt org2 yg malas.

gambit said...

Hehehe...memang la keje tu keje. tapi kena la jugak skali-skala rehatkan fikiran. anyway, thanx for ur comment.