Saturday, August 16, 2008

Sleepless nite(s)...

Orang kata kalau risau yang berlebihan, kita akan jadi kurang lena tidur. Atau tak tidur langsung. Atau memang tak boleh tidur.
Itulah yang berlaku pada aku semalam. Ini gara-gara 'orang besar' punya hal. Aku pulak yang terpaksa menanggung akibatnya. Sepanjang malam tidur aku tak lena. Aku bukannya risau apa, takut je akan mengganggu promotion aku yang baru je kena hantar hari tu. Kalau dia merasakan aku patut keluar dari jabatan tu sebab kesalahan dia, i dont mind. Aku lagi la suka. Tapi kalau boleh, biar jangan ganggu promotion aku. Tu je aku nak...

Jadi, di dalam ketidakstabilan itu, aku mengambil keputusan untuk membawa diri aku untuk berjalan-jalan. So, macam biasa, bila aku berjalan-jalan dalam keadaan yang tidak aman, macam-macam jugak la yang aku beli. Jadiknye, aku jahit 2 pasang seluar keje di kedai kegemaran aku. And beli sunglasses Emporio Armani. Wakakakaka...puas hati aku!!!



Apapun, dalam hati aku masih lagi ada sedikit kegusaran walaupun aku dah bersedia dengan segala jawapan yang aku boleh dapat. Setakat ni aku tak terima apa-apa panggilan dari Bos, atau Dato'. Cuma legal officer je yang beriya-iya. Well, sure kena balun punya next week.

Tapi bagi aku, damages have been done. Now is to move forward. Tak guna cari salah siapa pada masa ini. Lagipun, ia tak membawa apa-apa makna pun kalau siapa yang salah. Kalau aku tahu aku akan kena minggu depan, biar aku fight habis-habisan. Ye la, kalau dah tau kalah, mesti perang besar-besaran. (Bunyiknye macam loser....hikhikhik)

I'm ready for this!!!!!!!!!!!!

1 comment:

RsB said...

KISAH KACAMATA

Suatu hari Haikal pergi ke kedai kacamata dan ia
tertarik pada sebuah
kacamata yang menurut
penjualnya boleh tembus pakaian...

Ketika ia
mengenakan kaca mata tersebut, semua orang
yang dilihatnya nampak telanjang.

Haikal memecat kacamatanya, orang-orang tersebut
kembali berpakaian
lengkap.
Dipakainya lagi, semuanya telanjang!

"Hebat!" teriak Haikal
kegirangan lalu membelinya..

Sambil senyum dia memakai kacamata itu
hingga sampai
ke rumahnya.
Dia ingin menunjukkan kacamata itu kepada
Suzi,
isterinya, tetapi isterinta tidak ada di ruang
tamu. Haikal
kemudian terus ke bilik tidur dan melalui
kacamatanya dia melihat isterinya
sedang
telanjang bulat bersama tukang kebunnya. Haikal lalu
memecat
kacamatanya, tapi isteri dan tukang
kebunnya itu masih telanjang. Dipakainya
kembali
kacamata itu.. eh... keduanya masih juga
telanjang. Sambil
marah-marah haikal berkata,
"Sialan!!! Kacamata mahal begini tak sampai
sehari
sudah rosak !!!"