Sunday, August 31, 2008

Ramadhan kembali lagi

Sah!!! Esok puasa!!!

Penyimpan mohor besar raja-raja telah mengumumkan esok adalah permulaan puasa di Malaysia. Bagi pengikut ajaran syiah, mereka akan mula berpuasa pada hari Selasa nanti (berita di ambil dari TV). Apapun, aku telah menunaikan solat terawikh yang pertama malam ini. Ntah la, adakah tahun ini akan penuh? Atau sekadar semi-hot of chicken dung (or hangat-hangat tahi ayam, in malay). We'll see. Tapi tahun ni macam ala-ala tidak tertekan menghadapi puasa. Semoga dipermudahkan Allah dan selamat menjalani ibadah puasa hingga akhir dan dapat bertemu dengan Syawal (bukan Syawal yang bekas Bahagian Kabinet tu. Yang tu tak jumpa pun takpa. Throwing current and currency).

I dont plan to sleep late as tomorrow is the first day of sahur. Setakat ni, 3 jam loceng telah dikunci, menandakan kerisauan tidak terbangun sahur. Ye la, orang bujang macam aku ni so very the lambat bangun and always memalas untuk bersahur.Tapi, cuba jugak bangun untuk menunaikan sunnah Nabi (s.a.w) supaya bersahur sebelum berpuasa.

My lil sis Mick tak berapa sihat hari ni. Sakit gigi and then demam. Dunno sama ada benar sakit atau sakit luar biasa (terutamanya di bulan puasa). Tapi semoga dia selamat menjalani puasa. I know she has problem with her kidney. Hopefully dia tak apa-apa disana, especially bila tak ada orang yang jaga dia time buat praktikal di luar daerah time-time macam ni.

Memandangkan esok adalah hari cuti, aku tak plan pulak nak tido awal coz i believe i will spend most of the day on bed (wakakaka...keji). Hopefully not. Isk!!! Macam budak kecik yang baru nak puasa pulak. Nervous nih. Nervous bila tengok keje-keje ofis banyak lagi yang melambak. Malasnya nak buat. Whatever it is, aku try draft sumthing esok since aku tak plan nak pi mana-mana, unless another day of Ramadhan shopping. (Hey people, yesterday was pre-ramadhan shopping. Tomorrow will be official Ramadhan shopping, and then I will try to have pre-Syawal Shopping and the the GRAND FINALE, Syawal shopping.) Banyak duit ko. Dapat mana??? Wakakaka...actually sumer plan shopping ut JUST A PLAN...May i repeat...JUST A PLAN ONLY!!!

Jadi, tiada unsur-unsur rasuah yang terlibat dalam kes ini. And Syawal (yang dulu kat Kabinet and the transfer ke BPR), u dont come to me and check-check tak tentu pasal untuk mencurigai aku mengambil rasuah atas pengakuan bershopping ala-ala pembaziran saudara syaitan di atas. Ia tidak ada kena mengena sama sekali dengan rasuah atau rasuap.

Untuk rakyat Malaysia semua, selamat menunaikan ibadah puasa. Maaf atas kesilapan yang berlaku, sedar atau tidak. Semoga ibadah kita pada tahun ini diterima oleh ALLAH, Insya ALLAH.

Selamat malam, dan jangan lupa bangun sahur.

No comments: