Tuesday, August 26, 2008

Kurang di ajar

Aku cuba mencari kegembiraan untuk hadir ke pejabat hari ini walaupun mengalami konkusi yang teramat mendalam setelah melihat cara rakyat Malaysia memandu (sila rujuk entry sebelumnya). On the way ke ofis, pasang lagu-lagu yang happy, menceriakan, mendodoikan dan banyak lagi la...

Sampai kat ofis....

Jeng....jeng...jeng...hanjeng....

ADA LA PULAK ORANG AMBIK PARKING AKU!!!!!

Macam S**L!!!!!!!!

I can just take pictures of the car and just post it in here. But, memandangkan tindakan itu merupakan satu tindakan yang membuang masa, so tak perlulah bersusah payah. But poor Rujhan yang kena (as well as the receptionist kat JPJ) sebab aku mengamuk tak ingat akhirat punya tadi. Guys, i know benda ni bukan salah korang tapi please, since that somebabi (i mean, somebody) yang park kat tempat aku tu is someone who is under your control, i cannot tolerate.

BTW, nombor kete tu ialah NAK 7542, proton (tapi dah cabut jenama proton tu and tampal Mitsubishi), warna merah, dan disyaki milik pegawai JPJ dari Seremban. Masa aku mengamuk ngan Rujhan tadi, and the conversation goes like this:

Aku : Dah jumpa tak sapa punya kereta ni?

Rujhan : Ni pegawai dari JPJ Seremban ni, datang meeting kot.

Aku : Saya tak kira la JPJ Seremban ke, JPJ London ke, jangan la ambik parking orang (dengan nada sinis but still tersenyum...how nice).

Rujhan : (Senyum jugak, nak lawan senyum aku la tu).

Aku : Parking ni macam bini orang gak la, kalau dah berlaki, mana boleh suka-suka ambik (senyum lagi aku, nak lawan senyum Rujhan).

Rujhan : (senyum lagi...)

Aku pun senyum jugak. Then i realise one thing, kalau bini orang pun boleh kena rampas, ini kan pulak parking aku yang tak seberapa ni. Dah la labelnya pun bukan aku punya (sebenarnya). Tapi nak mengamuk punya pasal, aku pun belasah la...

Tapi moral of the story, kalau dah bukan milik kita, jangan la ambik. Yang paling penting, jangan menyusahkan orang. Kalau nak guna jugak, tanya la orangnya dulu, or u can just put a note kat situ yang you are in a hurry and need the parking urgently, leave your phone number so it's easier for the owner of the parking to reach you.

For me, i can just break the window with any hard object and move the car. But that is not a proper way of solving thing (and for your info, memang i dah cakap kat receptionist JPJ tu yang i nak pecahkan cermin kereta tu). Tapi aku masih waras and dapat berfikir secara gentleman. Vandalism doesn't help and solve problem.

To those yang selalu sangat ambik parking orang, be careful. Mana tau satu hari nanti, someone will do the same thing to you..but at that time bukan parking kereta yang orang ambil...maybe your life...so u be careful...

Peace!!!

No comments: