Sunday, August 31, 2008

Pra-puasa Shopping

Bangun pagi je teringat nak pi shopping. Biasalah, kan Kerajaan dah mengumumkan bonus sebulan gaji. Jadi aku mengambil peluang ini untuk membeli sumthing for my family at kampung coz tahun ni aku tak balik beraya...huhu (sad). So, berikut merupakan barang-barang yang dibeli untuk seisi keluarga:

Dad : Shirt Camel Active.

Mom : Blaus (Scarlet)...ntah jenama apa tu tapi tu je la yang ada.

Lil sis Nona : Blaus jugak macam mummy.

Lil Bro Kit : t-shirt Converse + Camel Active Jeans (sebenarnya jeans tu untuk aku tapi tak muat, so bagi kat dia...wakaka).

Lil Bro in law BJ : Camel Active jeans. (bertuah ko dapat abang ipar macam aku).

Anak Nona + BJ : Sepasang blaus Kiko (harga lebih mahal dari baju mak and bapak dia).

Mamat (Anak lil Sis Tutty) : Sepasang shirt + jeans Kiko (harga lebih mahal dari baju uncle nya sendiri).

Aku : Sebuah beg galas Camel Active...hehehe. (Aku ni kan tak pandai bergaya dengan baju-baju raya. Baju tahun lepas pun ada lagi).

So, tahun ini, semua beraya dengan baju baru. Tapi aku tak dapat tengok dorang pakai sebab aku tak balik raya...(Sedih). Aku balik lepas raya, after semua orang kelam kabut nak catch up with office works. Tak plan lagi nak beraya kat mana. Ala, hotel melambak kat Malaysia ni. Masjid pun banyak.

Well, that was the first part of the day. Second part of the day went like this :

Sebenarnya hari ini aku dah janji dengan Mona yang aku akan ajak dia pegi beli baju melayu + kurung sedondon. So, aku on da way ke N3 dengan dia. Pusing-pusing dalam 2 jam, then terjumpa this kedai yang ada jual baju melayu + kurung sedondon. At first, aku nak dia beli baju kurung warna biru since baju melayu aku tahun ni yang dah dijahit tu warna biru. Tapi aku tau dia tak berapa berkenan sebab dia dah mention nak warna peach. jadi, nak menyedapkan ati aku, dia pilih-pilih jugak warna biru. Luck was on her side as blue baju kurung is not available, either the size or the material. So, we choose another option, go for a light green, since aku ada sepasang baju melayu warna ijau pucuk pisang (also known as "ijau katak pisang"...pandai je korang bagi nama).

Mona dah try baju ijau tu and it fits. Masa dia try baju, aku pakat dengan minah salesgirl tu cari sepasang baju warna lain (selain biru and ijau). Last-last, dapat 2 color yang available saiznya and ada baju melayu yang sama kalernya. 1 kalernya ala-ala orange (tapi darker), and the other 1 ala-ala kuning keorenan (ader ke nama kaler macam tu???). Mati la guru pendidikan seni nak cari warna tu.

Bila mona tengok 2 kaler yang aku propose, dia pun suka. Aku nak belikan 2 pasang untuk dia, tapi dia kata tak perlu la yang ijau tu. (masa tu dia ingat dia yang kena bayar baju-baju tu sebab tu dia propose hanya beli 1). So, aku ikutkan je la. Kitorang chose the kuning keorenan itu dan Voila!!! Sesuai sekali (macam laki bini). Pilih tudung sekali la masa tu. Sampai kat kaunter, as usual the gentleman yang akan bayar. So, aku la yang kuar duitnya (as expected). Mesti dia nyesal tak terima offer aku tadi suruh beli 2 helai. Tu la, degil sangat...hehehe.

Pas cari baju, kitorang pi makan kat Uncle John Kopitiam. Sembang-sembang pasal kengkawan lama sekolah menengah dulu. Tup-tup, dah jam 8 malam. So, hantar dia balik ke rumah. On da way balik, Mona text me : "Dean, thanx belikan baju and belanja makan untuk Mona. I'm very happy today". How sweet. Bila mau kawen ni??? Soalan cepumas yang lambat sikit nak di jawab.

Mata pun dah ngantuk, so sampai disini dulu. Esok, kita bicara lagi. Salam...

No comments: