Friday, August 15, 2008

Pertandingan Karaoke

Hari ni ramai gak tanya sama ada aku ikut atau tak pertandingan karaoke (acara saringan) hari ini. Well, since lagu wajib ialah lagu asli, sure aku tak ikut. Pertama sebab susah nak cari VCD, kedua sebab aku tak sempat beli, ketiga sebab aku tak sempat hafal dan last sekali, aku tak pandai nyanyi lagu-lagu asli ni.

Selepas menjuarai pertandingan tahun lepas, aku rasa macam malas lak nak ikut. Dan aku rasa pelawaan orang-orang sekeliling tu sekadar ajak-ajak ayam je (wah!!! buruk sangka). hehehehe...

Tapi aku rasa memang aku tak ikut kot sebab tak bersedia, and that's it. Seperti tahun-tahun lepas, aku nyanyi pun tanpa persediaan. Just grab the mic and sing. Anuar Zain (lagu Mungkin) sang in 2006 was not that lucky as I only dapat nombor 2. But Samsons (lagu Bukan Diriku) and Spring (lagu Sampai Hati) membuatkan aku jadi juara... Yey!!! Is it because juri adalah 2 orang perempuan???? WHO CARES!!!!

This year, still, ambil keputusan untuk tidak ikut (walau dalam hati memang nak nyanyi lagi).

Maybe...maybe next year...

...maybe.

No comments: