Wednesday, August 27, 2008

Shopping for raya

I know people, it is too early to shop. But i cant help it (since duit pun semakin surut dalam poket coz selalu 'terbeli' benda-benda yang never in the wishlist). tapi barang-barang yang dibeli not for myself, actually. Untuk my parents and lil bro and sis. Yang lain-lain tu ada jugak habuan tapi tahun ni macam ndak dapat pulak memberi apa-apa sumbangan since lebihan dagangan adalah amat terhad kepada orang-orang tertentu.
Tahun ni, aku beli sepasang baju untuk anak buah aku yang kehilangan ayahnya beberapa tahun lalu (berapa tahun ya? aku pun tak ingat...tak guna punya abang ipar). Masalahnya, dah berkurun aku tak jumpa budak tu, aku pun tak tau dia ni dah gemuk ke, kurus ke, tinggi ke. So, i decided to call my mom and ask. Unfortunately, mom pun cannot describe coz terlalu kurus (according to her). Panduan yang mummy bagi...
" Dia darjah 3".
That's it. That is only it.
Aku pun malas mau argue pasal budak sekarang ni darjah 3 pun badan macam darjah 1. Very the kecil mungil and comel. Tapi since mom pesan suruh beli yang besar-besar sikit, so aku pun beli yang besar sikit. Jenama KiKo, kopak duit RM150. Then, move on to dad's shirt. Beli la selai baju Camel. And Kit pulak baju t-shirt Converse. I don't know what to buy for mom and lil sis Mick. Suda SMS Mick tadi tanya sama ada dia mau beli sendiri atau aku yang beli. She said belum fikir lagi. Ya, cepat-cepat fikir sebelum duit aku ni abis. Malas pulak mau tanya mummy coz the stake is high...hehehehe. Lagipun, mom will wear anything that i give her. So, it wont be a problem.
As for myself, dah ada baju melayu sepasang. Warna biru. Cukup la tu kot. Aku pun tak beraya tahun ni sebab tak balik kampung. But last week, awek aku ajak pi beli another baju melayu, warna peach pulak, nak sedondon pulak dengan dia. For sure, duit aku jugak yang kopak. Seingat aku, ini kali kedua ada baju sedondon. Last time was maroon. This year, a little bit lighter color. Next, year mungkin baju kawin. (Nak kawen dah ke???). We put aside that topic ya...next time we'll discuss.
At the moment, aku tengah update blog kat McD Jusco. Pagi tadi breakfast kat McD. Mungkin malam nanti makan McD lagi. Begini la orang bujang. Makan makanan ringan je. Kalau kawen pun, i don't think my wife akan cook since ada 2 orang je kat umah. (2 orang je???). Kids, let dad and mom honeymoon lama-lama sikit aaa...u all can wait.
So, i think i should end here. Dah nak masuk Maghrib. Fasting month will be coming soon. Better prepare apa-apa yang patut.
Salam...

No comments: