Sunday, November 9, 2008

Bil letrik dan air

Hari ni dapat bil air dan bil elektrik. Guess what??? Bercucuran air mata melihat bil elektrik aku. Bil air ok gak la, lagi banyak dari bil elektrik.

Bil elektrik : RM0.30 (tu pun tunggakan)



Bil air : RM5.00 (minimum sebab tidak mencapai nilai yang boleh di caj)


Ni mesti nak menuduh aku tak mandi la, pakai torchlight kat umah la, dan macam-macam lagi. Korang pikir la sendiri kenapa bil aku banyak tu. Pesanan aku, jangan jeles dah le. Malas aku nak pi bayar bil elektrik tu, tambang bas lagi tinggi dari pi bayar bil. So, aku hold dulu pembayaran sehingga ke satu tarikh yang ditentukan kemudian.

Ok la, aku nak pi minum petang dan basuh kereta jap.

6 comments:

anaidrun said...

nanti aku bagi bil letrik aku.tlg bayar separuh ek.bil aku sebulan 90 hengget ko tau.

gambit said...

Yang ko pi pakai letrik sampai 90 hengget tu apsal??? Tu la, aircond nak pakai 2 bijik. hambek ko bil ko 90 hengget. wakakaka...

MamaIcha said...
This comment has been removed by the author.
MamaIcha said...

cam ner nak bagi bil jadi lagu tue ekk??? tapi org nak mandi byk2...nak pasang aircond kuat2...nak tengok tv byk2...pas tu, tv tengok org lagi byk2...hahaha...

mana laki aku tak kurus bayar bil...hahaha...

Kak M said...

kalo ko duk selangor lagi la x payah bayar bil air... terima kasih kerajaan Selangor... x sia2 orang Selangor tukar kerajaan...

gambit said...

Ju : Bole kalau nak mandi banyak2, pakai air cond 2-3 bijik, no hal punya kalau nak dapat bil macam tu. Mandi je banyak2 kat surau ka, masjid ka. kalau nak pakai air cond banyak2, pasang air cond kat kereta. Dah puas baru masuk umah tido.

Hazel : Tu la nak tunggu pulak Seremban laksanakan pembayaran air percuma nih... kalau dapat, RM0.30 je la tertunggak sampai bila2.