Saturday, November 22, 2008

Kenduri kawen vs Jenjalan

Hari ini ada kenduri kawen kat rumah bekas higher level management ofis aku. Seorang Dato'. Cadang nak pegi sebab dah dapat jemputan. Tapi teringat pulak sebab sebelum ni ramai gak dapat jemputan kawen tapi tak pi. Jadi aku rasa kenduri kawen anak Dato' ni pun aku tak nak pi la sebab nanti orang kata memilih pulak, yang Dato'-Dato' punya kenduri nak pi, tapi yang orang biasa tak nak pi. Jadi aku mengambil keputusan untuk tidak pegi.

Dato', terima kasih kerana menjemput. Dan maaf tidak dapat menghadirkan diri sebab hari ni ada plan lain.

Semalam, member lama aku bagitau dia ada baca blog aku nih. Ntah makhluk mana lak yang bagi dia alamat nih. Tapi takpa la, isinya pun bukannya kontroversi sangat pun. Asyik-asyik citer review movie, tension pasal ofis, kisah jalan-jalan cari makan dan ketidakpuasan hati. Dia kata kalau bole komen, dia nak bagi komen dalam blog.

Kalau nak bagi komen, buat la blog sendiri. Then komen la puas-puas. Lagipun channel begini la yang digunakan nak lepaskan geram, tension dan macam-macam lagi. Lagipun member aku yang sorang ni pun bukannya buta IT sangat.

Hari ni tak plan lagi nak pi mana, mungkin nak pi Melaka. Dah ujung bulan nih, gaji tak masuk lagi tapi berani-berani lagi nak jalan. Ingat, utang kredit kad tu melambak lagi. Bila mau settle. Kalau jenjalan pun mungkin area-area dekat-dekat ni je. Nak tengok movie macam malas la pulak. Lagipun banyak keje nih. Sinister dah mintak macam-macam info lagi ni.

Semalam aku check, aku dah bagi dah dia info tu 4 bulan yang lalu. Sure la ada update tapi kes masih dalam siasatan polis, takkan nak bagi komen pulak. nanti tak pasal-pasal masuk lokap. Ntah la, aku pening jadinya. Aku dengar exercise untuk re-org hari tu akan dibuat lambat lagi, mungkin next year sebab management tak puas hati dengan perjawatan yang dibagi. Aku pun tak tau lagi nasib aku. kalau teruk sangat keje aku di tempat yang baru, mintak kuar dari situ je la. malas aku nak layan benda-benda yang menyesakkan kepala hotak nih.

Aku rasa aku better get ready dulu untuk nak plan nak pi mana. Sebelum tu layan PSP dulu, OK.

No comments: