Friday, November 21, 2008

Citer semalam

Semalam tak sempat nak masukkan entry baru sebab terlalu ngantuk dan terlalu malas. Apa taknya, terkelam kabut menguruskan hal ehwal parlimen nih, bos nak maklumat tu, nak maklumat ni. Terkejar-kejar prepare itu dan ini sampai dah tak larat dah.

Tapi sempat jugak makan dengan Jijix kat Nandos. Bole ke macam tu????

Petang semalam terserempak dengan bos kat mesin punchcard. Masa tu tengah sembang dengan Acap, dah la perbincangan mengenai department aku. Suddenly aku terperasan mulut Acap semacam senyum tak senyum, senget seperti mengalami kekejangan otot. Rupanya bos aku ada kat belakang aku masa tu. Nasib baik tak ngumpat dia. Kalau tak harus la dapat 24hrs relocation (better word to use then perkataan transfer...).

Then, bos pun masuk campur sekali la dalam threesome discussion. Pasal parlimen lagi. Dia teragak-agak nak pi meeting board kat Johor next week or stay with Minister kat Parlimen. Ye la, Minister baru ni eloknye dipanggil Sinister than Minister. Kesian aku tengok pegawai-pegawai masa meeting dengan dia last tuesday kat Parlimen. Semua senyap je, dah la tu kena marah pulak. Bila dah kena marah, semua sengih macam rotten cockels (kerang busuk la!). Ada la sorang officer tu tak datang masa meeting, then Sinister kata "Time critical ni pun ambil cuti rehat?". Suddenly aku terbayangkan kerandut masing-masing terkecut dengan sendirinya (lucah pulak pepagi ni). Ye la, since kehadiran adalah all male most-likely-not-a-model-type figure (except a few geous yang datang coz to balance the not-that-good-looking one.

Masalahnya, apa yang kritikal?

Tak penahnya aku tengok mana-mana menteri rebah tak bernafas tak dapat jawab soalan parlimen... atau sesak nafas dan histeria di kala soalan yang dibagi tu takde jawapan.

Tak penahnya aku dengar disebabkan tak dapat jawab 1 soalan, bajet department aku tidak diluluskan untuk next year.

Masalahnya, apa yang dia takut sangat nih?????

Then, aku terfikir... Yang si Sinister ni nak marah-marah apasal lak? Dia tak fikir ke yang dia marah ni la yang akan tolong dia draf jawapan parlimen nanti, yang nak bantu dia menjawab nanti. Dia tak tau ke yang kerang-kerang ni la yang menyedapkan koay tiaw goreng dia, yang sedap dimakan bila dicicah dengan sos dan yang menjadi aprodisiak dia tat kala libido dia menurun akibat usia yang tua? (alamak...to ladies viewers, mind the language ya).

Tapi still, masih nak ngamuk undeliciously during the meeting. Nasib baik aku dan Acap menyorok belakang tiang (thanks to the tiang yangbesar gedabak dalam bilik meeting).

Kesimpulannya, tak perlu la nak ngamok tak tentu hala. Cukup la sekadar yang patut. Bukan la tak boleh, tapi biar la berpada. Sepatutnya dia yang menentukan apa yang dia nak, then yang lain akan dapatkan maklumat tu. Kalau biarkan semua orang ikut kepala masing-masing nak prepare maklumat, aku rasa 3 jilid buku maklumat yang setiap orang bekalkan. Ye la, Sinister ni bukannya pandai sangat pun rasa aku.

But, hidup tetap diteruskan... Bagi aku, kerja tetap kerja.

Dan aku kena sambung kerja pagi ni...chow.

3 comments:

MyMatahari said...

Guxxy, oleh kerana semalam aku sudah memblanja kau... next week nie merasa la ko memblanja si buncit nie pula. Destination: Putrajaya Seafood (non-negotiable!).

acap said...

hehehe ... selamat dengan tiang ekk .. yang lain tu nasib baik tak masuk bawah meja .. wah .. kira aku selamatkan ko lah .. kalau tidak .. dapat pahala ngumpat free gitu .. harusss dia sodok savy uollss dengan accord dia tu .. hahaha ...

gambit said...

Jixxy : Ya la, nanti la kalau aku punya alergik seafood ni suda reda nanti pigi sana. Lambat lagi bah kan kau mau beranak.

Acap : Hehehe... tak lama lagi dapat V6. Jadi takdenye disodok dengan accord. Sian bos aku terkontang-kanting. hehehe