Tuesday, November 4, 2008

Good news or bad news

Hari ni ada sorang officer jumpa aku. Aku takde la intension nak jumpa dia sebab memang tak berpekdah pun. Suddenly dia kata kat aku:

"Wei, i heard that you marah Chairman *** masa meeting hari tu?"

Terkedu jap. Meeting hari tu? Meeting apa? Then suddenly aku teringat meeting yang aku mention dalam entry "Pernahkah?".

"Ya..." jawabku, sengih sikit.

"Wah...you berani aaa...marah itu Chairman. Diorang cakap during the meeting you punya telinga sudah turn read...you are steaming..."

Sengih lagi..." Ya la, that meeting was not supposed to take place. Even worst, they refuse to listen to me. Lagipun apa yang i cakap dalam meeting tu betul. They have to accept it la."...jawab aku.

"You suda bincang ka dengan bos apa yang you nak sampaikan masa meeting tu?"

"Of course la." (dalam hati, kalau tak bincang pun aku buat gak macam tu)

"You better tell bos, you know."

"I already pass to him the report."

End of conversation.

So, aku rasa for sure minah yang kena marah tu akan bawak this matter up to the higher management to decide whether to keep me or to kick me. Hek eleh, pandai pulak ko nak bawak citer pasal aku ye. Kalau kena kick pun, aku puas ati gak la sebab dah voice out my opinion, eventho not in a very delicious way. Yang paling penting, minah tu dah kena marah ngan aku, tak ke havoc tu...Wakakakaka.....

Arhgh!!!! Malas aku nak memikirkannya.

Lantak korang la, labu.....baik aku teruskan kerja...dan teruskan idup aku....Waseh!!!!

3 comments:

qirzah said...

I can so imagine ko ngan telinga merah ko tu.

ha ha ha ha ha ha

Tunjuk gangsta konon. . ..

MamaIcha said...

telinga merah...so keji...hahaha

gambit said...

Qirzah : Ye la, masa ni la nak tunjuk gengsta. Daripada orang tu asyik kena marah je...kesian... sape tu??? Ngaku cepat!!!

Ju : Aku pun tak perasan telinga aku merah sebab tak dapat tengok. Rugi tak dapat tengok telinga sendiri warna merah...Cis!!!