Sunday, November 30, 2008

Uncle Peter and family

Uncle Pete (Peter, adik bongsu Daddy) call last Friday. Terkejut jugak bila uncle bagitau dia ada kat Putrajaya. Memandangkan aku ada hal hari tu, aku tak dapat tinggalkan ofis nak pi jumpa uncle. Then, malamnya kitorang set nak jumpa kat Sogo. So, lebur la harapan aku nak pi Kedah. Lagipun Savvior tak berapa sihat. Jadi aku bawak Savvior and tinggalkan dia kat Putrajaya dan ambil ERL ke KL.

Sampai Sogo (dalam jam 9.40 pagi, kedai-kedai pun tak buka lagi. Uncle, Aunti Titina dan anaknya, Kit dah tunggu. Ada abang Roslan dan kakak apanama ntah dok sekali tunggu aku. Aku pun tak ingat bila last aku jumpa dorang. Seingat aku, last sekali aku jumpa uncle pada tahun 2000. So, dah 8 tahun tak jumpa. Kitorang jenjalan kat Sogo, dan manusia banyak sekali seperti semut hurung gula. Ye la, Karnival Saving Sale apa kejadahnya aku tak ingat, dah mula semalam. Seingat aku, tekde nye istilah Saving bila bila dah nak berbelanja terutamanya masa Sale nih...Huh!

Kami teruskan perjalanan ke Sogo after breakfast. Since uncle kata dia bole bawakkan apa yang nak aku kirim pada Daddy, so aku pun cari la joran yang Daddy mintak hari tu. Tapi masalahnya aku tak tau kedai jual alat pancing kat mana. Tanya Burhan la, tanya member kat DCA la. Semua tak tau. Aku pun tak salahkan dorang pasal semuanya bukan minat memancing pun. Cari kat Pudu, Jusco kat MidValley pun takde. Tanya teksi, semua kata kat Kepong ada. Aku pun set nak pi Kepong. Tapi belum sempat ke Kepong, Alhamdulillah, pemandu teksi yang kitorang mintak anta ke Kepong tu kata ada kedai jual alat-alat memancing kat area monorail Maharajalela. So, kitorang ke situ. Alhamdulillah, bukak lagi kedai tu walaupun hari Sabtu. Aku pun belikan Daddy 2 set joran. Aku nak belikan uncle sekali since dia pun kaki pancing. Dorang adik beradik (termasuk uncle Micheal dan uncle Donald) semua kaki pancing. Tapi uncle Pete kata tak payah belikan dia sebab dia dah banyak. kalau nak beli, beli la sumthing untuk aunti, katanya. Ok la, aku pun bercadang nak carikan sesuatu untuk aunti. But, kesian kat uncle sebab dia yang nak bawak joran tu balik. Nasib baik tak berat.

Masa kat MidValley, sempat ambik gambar Kit dengan background pokok krismas. Tahun ni, hiasan krismas kat MidValley tak grand mana. Just ok je...

Kit yang sentiasa ready nak pose everytime aku nak ambik gambar dia.

Memandangkan dah dapat apa yang nak dibeli kat kedai pancing tu, so kitorang ke Berjaya Times Square. Jenjalan sana since aku nak beli sumthing untuk Aunti and Kit. Pusing punya pusing, Aunti nak sepasang kasut and Kit pulak nak kereta mainan. Pas tu, kitorang makan kat Restoran Penang Village yang baru saja dibuka pada hari Sabtu tu. Ada diskaun 20%... Lazat!!!

Sebelum balik, sempat jugak ambik gambar di hadapan pokok krismas. Pokok krismas kat Berjaya nampak lawa dan grand compare kat MidValley. Ni antara gambar yang sempat diambil...


Uncle Peter and Aunti Titina and Kit serta akan yang apantah namanya tak hingat aku

Kit nak bergambar dengan Santa

Dalam jam 10.30 malam, kitorang gerak ke KL Sentral sebab aku nak balik naik ERL. Isteri abang Roslan yang tolong anta kat sana. Nasib baik ada dia, kalau tak, sampai kering la kitorang menunggu teksi kat Berjaya tu (termasuk menunggu dalam jamm). Flight balik uncle and then family esok petang, jam 3. Memandangkan Savvior sakit semput, tak sempat aku nak anta dorang kat KLIA. Apapun, selamat jalan dan jumpa lagi...

No comments: