Sunday, November 30, 2008

Savvior ke bengkel

Savvior terpaksa aku antar ke bengkel kecemasan sebab semputnya dah semakin teruk. Kalau masuk gear 1 je, semputnya semakin tenat. Kalau masuk gear 5, ok sikit. Bila dah semput, terpaksa tukar ke gear 4 and then tekan minyak lebih sikit supaya enjinnya tak mati tengah jalan. Kalau kat trafik light, lagi parah. Tapi alhamdulillah, savvior sempat sampai ke wad kecemasan.

Dengan segera ia diberikan rawatan pakar. Kalau ikut Dr. Mekanik, sakit dia ni spark plug dia dah kong 1. Tapi ada masalah lain, kalau kong 1 tak bole tukar 1. kena tukar semua sekali. Aku tanya berapa yang perlu di tukar?

4.

Apa???? 4????

Selain masalah spark plug, kena tukar jugak wayar spark plug tu and dia punya coil sekali. Dan wayar tu pun kena tukar 4 jugak. Memandangkan aku kena jugak merawat si Savvior ni hari ni sebab esok nak keje, aku relakan la pembedahan dibuat. Tak sanggup aku nak ambik gambar dia dibedah sebab masa tu aku tengah sebok belek-belek rim tayar baru (berangan kejap***).

Dalam tempoh 30 minit, pembedahan siap dan Savvior pun selamat. Then aku ke kaunter membuat bayaran.

RM520 saja, itu amoi kaunter cakap sama aku sambil senyum.

Tatkala itu aku terasa sakit semput si Savvior berjangkit kat aku.

LEBUR HARAPAN AKU NAK SHOPPING UJUNG MINGGU DEPAN. SHOPPING GAK AKU, TAPI SHOPPING KAT BENGKEL JE.

SHOPPING KAT BENGKEL BUAT HAPA!!!

HUARGH!!!!!!!

No comments: