Friday, November 7, 2008

Kezutan!!!

Pepagi ni line internet kat ofis down. Jadi aku guna la notebook aku nak view blog and masukkan entry baru. Sekali imbas nampak kelibat bos lalu depan ofis. Ingatkan dia terus ke tempat lain. Suddenly bos tercegat depan pintu ofis aku. Aku ingat dia saja nak sembang ke, apa ke. Rupa-rupanya pinjam charger phone. Ok, kira safe jugak, konon la.

Tetiba dia masuk ofis aku...jeng! jeng! jeng!

Then terus berdiri tepi aku. Tak sempatnye aku nak tutup blog aku ni. Then dia tanya:

Boss : Your personal laptop ke?

Aku : Ye. (sengih like kerang busuk).

Boss : Ni jenama apa ni? Malaysia ke?

Aku : Taiwan. (very the line broadband boss aku ni 1kb per hour).

Boss : Berapa harga?

Aku : RM1900.

Boss : Oh! Murah jugak. OK tak spec dia?

Aku : Boleh tahan jugak. (Then aku pun start bagi lecture macam pegawai IT padahal sendiri pun buta IT).

Then boss started to lift the notebook, nak tau ringan tak ringan la tu. Then, pas dia ambik charger tu dia blah.

Fuh!!! Lega...

Terkezut aku pepagi ni. Ye la, mana tak terkezutnye. Tengah view dan masukkan entry dalam blog, tetiba boss muncul and the worst part tengok aku tengah view blog. Then my mind starts to visualize the LNPT marks go down the drain....Slush!!!!! Masalahnya, boss tau ke apa itu blog???

Takpe la, at least aku ada kat ofis, ye tak?! (ayat penyedap hati namanya nih). Apapon, teruskan kerja di hari Jumaat ni dengan senang hati coz esok dah nak cuti ujung minggu.

Saturday night fever, here i come!!!!

2 comments:

MamaIcha said...

batu blok dia tahu la....hahaha
*** lariiiiii ***

gambit said...

itu pun mungkin dia tak tau ***lari jugak***