Saturday, October 4, 2008

Bertunang...Wedding...Huh!!!

Penat berjalan-jalan hari ini terasa malas pulak nak update blog nih. Tapi bila terbaca blog juju, suddenly nak jugak menuliskan sesuatu.

Isu : bertunang...wedding...

Soalan yang ditimbulkan selalu saja ditanyakan bila ada khabar orang kawin, atau orang bertunang, atau orang lahirkan anak. Cuma tidak dibincangkan bila ada kenduri kematian je. Kalau time tu pun nak tanya aku bila kawin, rasanya hari tu ada 2 kali kenduri arwah agaknya...=).

OK la, bos lama aku selalu tanya:

"Bila nak kawin nih?"

Dan selalunya dibalas dengan senyum sebelum reply "Next year".

Then, the next year dia akan tanya the same question. But this time, her question added with extra sentence like this: "dari dulu i dengar you kata kawin next year".

Tetapi aku kekal dengan senyuman dan ayat yang sama : "Next year". Sampai sekarang, bos aku pun malas nak tanya sebab dia tau aku akan jawab the same answer. But this year, aku akan jawab macam ni:

"You know i am going to get married when you receive my invitation card. Til then, it's no go."

Is it a wise answer? Pedulik hapa!

But yes, memang sapa-sapa pun nak kawin. Ada anak. Ada family. Jenjalan sama-sama, holding hands tanpa rasa takut-takut sebab dah dapat "lesen". (Ala, orang sekarang ni jalan holding hands tanpa takut-takut pun...but not me, OK).

Tapi bagi aku, that can wait. And i can wait for that. No big deal. Orang kata umur dah meningkat. So what??? Panggilan jodoh tak sampai lagi kot. Adakah aku yang tak bersedia? Atau memang aku sendiri yang masih tidak membuat apa-apa persediaan. Entah...tapi yang pasti, jodoh aku masih belum sampai.

Bila???

Bila korang terima kad jemputan kawin...

p/s : mak dan ayah aku pun dah muak tanyakan aku hal-hal tu. Sebab dorang pun tau aku tau buat keputusan sendiri. Not like some friends yang asyik-asyik tanya bila aku kawin. Bagi yang terlalu sibuk sangat tu, sorry ye, aku kawin tak invite korang.

3 comments:

MamaIcha said...

ala, biasa la soalan cepu cemas nie...setelah saya cemas dgn soalan bila nak ada baby...huhuhu...

jadinya, saya akan dijemput atau tidak nie??? :p

gambit said...

Mesti la dijemput. Tapi bagi kad kawen je la, tiket kapal terbangn, beli sendiri....HAHAHAHAHA

MamaIcha said...

ala....haruslah ada reception kat sini...