Tuesday, October 14, 2008

Mick sakit

Semalam Mick sms aku. Adik aku la yang pompuan tu. Dia kata dia sakit perut dah 5 hari, dah tahan dah. Aku kata pi hospital, dia kata tunggu kalau takde halangan baru dia nak pi hospital. Harus la aku mengamuk time tu.

This morning dia sms aku. Katanya dah pi klinik. Dia kena suntik, doktor bagi ubat buang toksin, antibiotik, ubat cirit-birit and ubat sakit perut. Doktor bagi sekali garam dehidrasi.

Aku baru call dia tadi. Suaranya memang lemah sikit. Tanya sama ada dia keje esok, dia kata ya. Aku dah pesan, kalau tak larat tak payah la keje dulu. Doktor kata banyak toksik dalam badan dia. So aku dah pesan minum air banyak-banyak. Tak nak ganggu dia lama-lama dalam fon sebab dia nak rehat. Baru je makan ubat, so aku letak gagang.

Aku risau betul kalau adik aku sorang ni sakit. Apa lagi bila teringat yang dia ada masalah ginjal. Bila dia kata doktor kata badan dia banyak toksik, aku terfikir pasal masalah ginjal dia tu. Mungkin ka disebabkan itu? Mulai hari ini, aku kena call dia pagi dan petang. Malam kena call jugak, kena pastikan dia dah makan, dan makan ubat sekali. Praktikal dia tinggal 1 bulan. harap takda apa yang berlaku dan dia kembali sihat dengan cepat.

Ya Allah, lindungilah adik aku yang seorang tu. Berilah dia kesihatan dan kekuatan....Amin.

3 comments:

MamaIcha said...

suruh dia rehat & makan ubat...takut getting worst

MyMatahari said...

Gux, I know d feeling... u just wanna b with them and make sure dat they are ok.

Sigh!

gambit said...

Jue : Thank you. Dah bagi warning dah. memang terpaksa ikut cakap kalau tak, elaun bulanan kena potong.

Gitix : Ya, sebab tu mau ambil cuti cepat-cepat ni. Suda apply, hopefully lulus...