Friday, October 3, 2008

Titi DJ - Melayani hatimu

Gue bukan fansnya Titi, tapi abis dengarin lagunya yang judul "Separuh Hidupku" pantas gue jadi her biggest fan (wah!!! Perasan). Ini semua gara-gara seorang temen yang pake lagunya itu sebagai musik latar blognya. Lantas dicariin CD nya. (Slang Indon la pulak...)

(Ya ampun, di apain rambutnya??? Komen ini dipinjam dari komen peminat Titi dalam Youtube)

Judul album : Melayani hatimu.

Produced and arranged by : Erwin Gutawa

Jumlah lagu : 10 ( 6 lagu rancak dan 4 lagu irama perlahan).

Trek yang paling diminati : Separuh hidupku dan Biarkan Aku.

Paling mencuri hati apabila Lagu Stephanie (trek 6) dimasukkan sebagai satu lagu dalam album ini. Lagu ini rasanya lagu yang ditujukan khas buat anaknya (mungkin, sebab aku bukannya tau pun pasal Titi ni, sorry ye, biggest fans konon). Jarang sekali ada artis yang nak masukkan lagu-lagu berunsur keluarga dalam album. For me, it's brilliant!!! (Se'famous-amos' Siti pun, takdenye dia nak buat lagu judul Datok Kay).

Penilaian :

Dengan pelbagai irama yang disajikan dalam album ini, 4 dari 5 bintang untuk Titi. Album yang harus dimiliki (atau harus dipinjam dari member yang ada...siapa gerangan orang itu??? Perlukah dinyatakan dalam blog ini???)

2 comments:

MamaIcha said...

adakah saya org itu???? nahi kami nahi..:p

anyway, lagu nie mmg best (special dedicated to my hubby)...lagu lama actually...but mesra telinga...x jemu2 dengar...dan yg paling penting, ini lagu favourite gua sampai kapan2 pun...

gambit said...

Mari kita lihat siapakah orang itu... tapi di Titi ni bukan ibu yang dh beranak 5 ke??? Video klip untuk lagu ni very the tidak sesuai sebab menampakkan dia macam muda je. Lain kali bawak anak sekali sumbat dalam video klip tu.