Sunday, October 26, 2008

Update dari kampung

Aku rasa aku nak update la blog yang lama sangat tak ber’update’ ni. (Lama ke 5 hari???). Bukan tak nak update, bole kalau nak. Tapi tau la line kat kawasan pedalaman ni memang tak berapanya nak bagus. Lembap. Tambahan pulak bila ujan. Aku rasa lebat lagi cucuran airmata aku menunggu line internet dari cucuran ujan yang lebat tu. Tapi takpa la, aku gagahkan jugak kesabaran menunggu line yang lembap ni untuk download apa-apa yang patut.

Perjalanan aku balik kampung tidaklah hanya bercuti tetapi diserikan lagi dengan meeting dan lawatan tapak projek. Dari Tawau ke Sandakan and balik ke Tawau semula naik kereta. Drive saja dah 5 jam. Jadi korang dapat la imagine how hectic the journey is. Tapi akhirnya dapat la jugak aku melaksanakan tugas-tugas yang patut aku buat dengan jayanya. Yey!!!

Pada 23 hari tu, adik aku dah selamat melahirkan anaknya yang ke-2. Lelaki. Tak bagi nama lagi rasanya. Apa payah bebenor nak bagi nama. Susah-susah panggil Boboi je. Wakakaka... Jadik kiranya aku mengambil masa yang tepat jugak la balik kampung. Berat bayi 3.75 kg. Nanti la kalau dah bole ambik gambar aku upload kan kat sini.

Semalam pulak mak aku ada buat makan-makan sikit. Panggil sedara mara yang dekat je makan malam kat umah. Jadik ramaila jugak orang kat umah aku semalam. Nasib baik uncle nya ada PSP. Jadi budak-budak tu takde la nak jadi macam kambing lepas kandang kat umah tu, walaupun tidak dinafikan ada jugak yang berperangai tak seberapa nak menyerupai orang. Hari ni aku plan nak lawat makcik-makcik dan sedara-sedara belah mak. Yang belah ayah jauh pulak. Jadi aku nak bersiap-siap ni.

Chow dulu...

No comments: