Friday, October 3, 2008

Hari pertama kerja

Entry ni bukan pasal hari pertama aku kerja la. Ini pasal hari pertama aku kerja lepas cuti raya. Kat dalam ofis aku ni ada 3 orang je. 2 malays with 1 nyonyak (nyonyak = gadis tua). Mati la kalau dia tau... anyway, she's not a blogger. Not IT savvy punya orang. Hanya tau itu button cut, paste, undo saja. Kalau ada apa masalah, press off button. Atau klik restart. itu jek...

Keadaan di ofis begitu sunyi. Parking lot pun masih kosong...Macam nih.


Suasana masih menghijau. Hanya aku saja ditemani dengan CD berwarna hijau ni yang baru saja dibeli 2 hari lepas. (lari bajet aku raya nih beli memacam). Lagu kompilasi artis-artis Positive Tone; i.e. Juliet the Orange, O.A.G., Innuendo (my fav), Poetic Ammo, Deanna, Sarimah Ibrahim, Ferhad, V.E., Too Phat dan ramai lagi. Aku memang mengumpul CD artis-artis ni especially Innuendo, Too Phat, Ferhad, V.E., Ruff Edge dan lain-lain (ala-ala hip-hip and R&B).

Selain itu, aku jugak jumpa jumpa CD ni.

U can call me budak-budak, and i have no problem with that. (abis la kena kutuk dengan kengkawan). CD ni, and lagu-lagu zaman ini adalah lagu-lagu zaman aku dulu masa sekolah menengah. If i'm not mistaken, it was way back in 1993. Dah 15 years rupanya. Yet, lagu-lagunya masih segar dalam kepala aku. I can still remember most of the lyrics.

Apapun, aku tetap ingat bahawa aku dah di awal 30's. It is time to think about settling down. Mom, you dont have to remind me about that. =)

2 comments:

MamaIcha said...

"aku nico nak cerita...
cerita rappers muda di kota..."

but i like the chorus...

"mengapa kamu, mengapa jadi begini...
inilah nasibku..."

layan nico tue...huhuhu...

gambit said...

Carta minggu ini adalah milik Nico. Nak habaq gak yang orang pun beli Titi DJ... wakakaka...