Friday, October 17, 2008

Sambutan raya PPTD

Malam ni adalah majlis sambutan raya PPTD yang dibuat kat Rumah Kelab. Apa itu PPTD? PPTD adalah singkatan kepada Pi Pi Ti Doq, menurut seorang ahli sarjana. Whatever lah!

Member-member asyik sms, call dan e-mel tanya aku pi ke tak, sebab aku adalah ahli makan yang selalu muncul tatkala ada majlis makan-makan. Tahun ni, aku malas nak pi. Bukan sebab apa, sebab malas nak drive ke sana. Lagipun dah lambat. Nanti terpaksa aku parking kereta di bawah bukit tu, menapak naik bukit ke rumah kelab PPTD. Then, balik nanti aku turun bukit pulak yang menyebabkan aku lapar semula and terpaksa berenti untuk makan sekali, and terpaksa drive jauh pulak untuk pulang ke rumah. Jadi, tak payah la jawabnya.

Yang best makan kat majlis tu ialah sate, kambing panggang, dan macam-macam lagi la. Last year aku bawak awek aku pi sekali. Tapi masa tu ujan lebat. Tadi pun sebenarnya ujan lebat kat KL, salah satu sebab kenapa aku malas nak pi. Kang kena meredah ujan lak nak naik bukit tu.

Last-last, aku terima sms dari seorang member yang jugak membatalkan hajatnya ke rumah PPTD dan mengajak aku makan kat Restoran Saba' Cyberjaya. Restoran yang menyediakan makanan arab. Memandangkan aku dah bedal macam-macam kat kursus petang tadi, aku cuma makan chicken sandwich. Chicken sandwich??? Sungguh tidak percaya!!!

Makanan dia not bad, nasib baik ada cili and sos cili. Kalau masa makan kat Dubai dan Iran dulu memang tak berapa lazat la sebab takde pencili dan pemedas rasa. Ni berselera sikit sebab ada rasa pedas sedikit. Member aku belanja makan since business dia dah bertambah kukuh. Alhamdulillah, semoga rezeki terus dimurahkan.

Aku nak layan DVD Incredible Hulk dan Ironman dulu then sambung blogging lagi.

Chow...

No comments: