Thursday, October 16, 2008

Highway

Semalam hujan lebat. lebat sampai aku terpaksa bawa selaju 40km/jam. Siput sangat pulak kan. Tapi takpa, sebab aku selamat tiba kat umah. Malam tadi ngadap NB (notebook), nak masukkan entry tapi macam tak berapa best. So, aku just layan cd The Fabulous Cats yang aku baru beli tu. Then i realise that this one song yang aku tersuka pulak. Cebisan lirik lagu dah masukkan dalam entry yang lepas. Cuma yang aku tak berapa puas ati kat album ni sebab takde lirik. Terpaksa la aku menghabiskan masa untuk mendengar lirik lagu ni and taip balik. I'm sure dalam web dorang mana-mana, atau sapa-sapa yang terover rajin macam aku ni akan publish lirik tu. But, aku terlalu malas nak cari.

Pagi ini on the way ke ofis, kabus menyelubungi highway. Macam nak pi genting lak rasanya, atau lalu kat area Ranau di Sabah masa dekat dengan kaki Gunung Kinabalu. I miss home. Semalam i call mummy, actually itu pun setelah dapat sms dari mummy yang tanya "bila balik?". Then i realise yang aku dah promise nak balik minggu ni. Terpaksa la aku bagitau aku balik minggu depan. Ye la, dengan meeting melambak-lambak ni, aku terpaksa jugak sacrifice sikit. Tambahan pulak, adalah lebih baik balik lepas dapat gaji. Hehehe.

Borang cuti dah hantar 2 hari lepas. Harap bos bagi, memang kena bagi la sebab aku keje masa raya hari tu. Tunggu keputusan la jawabnya. Ok, enuff with sad moments, ni gambar kabus-kabus yang diambik kat highway tadi. Risk my life just to get this special moments. (Ingat ini National; Geographic ka???)...





4 comments:

qirzah said...

Mau cari the lyrics online malas . ..

Tapi mau ditulis semula the lyrics adn listen to it over and over tu rajin lah pula.

Some people are just SO weird.

gambit said...

Ada orang bergembira dengan cara yang berbeza. Ada orang gembira bila dia berbeza. Mana-mana pun buat aku gembira. Hahaha.

ZaTiL said...

Aku ingat lagi driving di area Ranau, mau naik ke Mt Kinabalu. Drive masa hujan, dgn kabus semua. Adventure bersama isteri tercinta. Tapi takde lagu mau relate sama experience tu la pulak.

gambit said...

Zatil : Sapa bilang ndada? Itu lagu Gunung Kinabalu punya lagu ada bah. kalau nda pun dengar lagu jambatan tamparuli??? (apa connectionnya)? Konfius sendiri...